2012. március 30., péntek

Hústekercs szezámszószban

Ezek a mutatós kis hústekercsek gyorsan elkészülnek, előételként és főételként is fogyaszthatóak. A gombával töltött hús mellé édeskés szezámszószt tálalunk.


Hozzávalók:
 
150 g  sertéshús (tarja, karaj,

akár baconcsíkok)
500 g gomba
1 evőkanál bármilyen alkohol
1 evőkanál só

Szezámszósz:
3 evőkanál szezámpaszta

(én tahinit használtam, ezért
tettem bele a szezámolajat és -magot)
1 evőkanál szezámolaj
1 evőkanál szezámmag 

1 evőkanál szójaszósz
2 teáskanál mirin
2 teáskanál ecet
1 teáskanál cukor

ízlés szerint zöldhagyma
Vágjuk fel a gombát (én laskát használtam) hosszúkás csíkokra.
Ha tarját vagy karajt használunk, klopfpljuk ki a szeleteket, és vágjuk csíkokra. Sózzuk-borsozzuk a húscsíkokat, tegyük rájuk a gombát, és tekerjük fel. A tekercs végét tűzzük össze fogpiszkálóval.
Készítsük el a szezámszószt.
Forraljunk vizet egy fazékban. Amikor forr, tegyük bele az alkoholt és a sót, és főzzük meg benne a tekercseket közepes lángon. Tálaljuk a szósszal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése